lauantai 1. lokakuuta 2011

Palkintoja ja paljastuksia

Sain Serrated beauty -blogilta kaksi ihanaa tunnustusta, ruusuja ja pokaalin :) Kiitos paljon, piristivät päivääni!


Ruusujen kanssa tuli pyyntö kertoa lempiasioistaan.

Lempiruokani: Hampparit soijapihveillä, juustoiset ruoat, tortillat ja sushi. Ainakin!

Lempimakeiseni: Useimmiten ostan irtokarkkeja, valinnan vaikeus on niin tuskaista! Viime aikoina olen tosin ostellut Kaatissäkkejä. Suklaista lempparini on Fazerin Lontoorae. Olen aika tarkka karkkieni kanssa, olen kasvissyöjä, enkä halua syödä karkkeja, joissa on liivatetta.

Lempilukemiseni: Sarah Kane! Tykkään aivan hirmusti varsinkin Kanen näytelmästä 4.48 Psychosis, mulla on siitä sitaatti tatuointinakin. Muita suosikkeja on mm. Samuel Beckett, Neil Gaiman ja suomalaisista Leena Krohn. Suurin osa lukemisistani on kuitenkin koulun kurssilukemistoa, onneksi olen valinnut niin hyvän alan että saan lukea teorian lisäksi myös kaunokirjallisuutta laidasta laitaan. Tällä hetkellä olen mm. supersankareihin keskittyvällä sarjiskurssilla!

Lempipaikka käsitöille: Sohva neuloessa, olohuoneessa oleva ruokapöytä pöytä ommellessa. Liian harvoin tulee tosin tehtyä mitään.

Lempielokuvani: Näitä on monta! Moulin Rouge, Trainspotting, Single Man ja Meri sisälläni ovat tosi hyviä, ja jokainen on jäänyt mieleen. Tykkään paljon myös Hayao Miyazakin animaatioista!



Pokaali ja pyyntö kertoa kymmenen uutta asiaa itsestään. Kovin paljon en itsestäni täällä ole kertoillutkaan, joten tämän tekemisen luulisi olevan helppoa :) Ajattelin pitää nämä faktat aika kepeissä asioissa, ettei mennä hyvänmielen-blogissa liian syville vesille.

1. Olen syntynyt 1989, ja täytin vasta hetki sitten 22.
2. Olen lyhyt, 156 cm. Itselleni on kuitenkin tärkeintä, että olen äitiäni pidempi! :D
3. Laulan kotona tosi usein. Upeimmat balladit esitän vain armeliaalle kissayleisölleni, tosin avokki joutuu harvase päivä huomauttamaan minua olemaan laulamatta, kun hän tekee kouluhommia tai töitä. En kuitenkaan laula suihkussa!
4. Mulla on tapana tarttua sykleittäin tiettyihin biiseihin/levyihin/artisteihin. Teen omaan makuuni upeita soittolistoja, joita saatan kuunnella hyvin tiiviisti vaikka kuukauden putkeen, jonka jälkeen taas vaihdan. Tämän takia ja kohdan 3. takia en tykkää kuunnella musiikkia sekoituksella, haluan kuunnella vaan tiettyjä biisejä joita voin sitten laulaa mukana.
5. Tämän hetken soittolista koostuu mm. Rasputinasta, Regina Spektorista, Joni Mitchellista, Leonard Cohenista ja Björkistä.
6. Nukun tolkuttoman paljon, yleensä vähintään 10 tunnin yöunet ja päälle vielä yhdet tai kahdet päikkärit.
7. Suosikkijuhlani on joulu, mietin aina pitkään mitä annan kellekin ja on niin kiva nähdä, jos lahja on onnistunut. Myös kauniit koristeet, kimmellys ja jouluvalot ovat aivan ihania.
8. Rakastan teemabileitä! On niin kivaa suunnitella ja toteuttaa hahmoja. Olen ollut mm. Twin Peaksin Laura Palmer kuolleena ja muoviin käärittynä, tämä 90-luvun teemabileissä :D Halloweenia odotellessa!
9. Näen välillä unia englanniksi, ranskaa opiskellessani myös ranskaksi. Tai no, keskustelu jota mun oli vaikeahkoa muodostaa oli ranskaksi. Ruotsi on toistaiseksi pysynyt kuitenkin vain valvemaailmassa.
10. Olen jo pitkään haaveillut strassimeikeistä, joko kunnon diskopallonaamasta Björkin tapaan, tai keveämmistä strassihuulista:

Kuva:  robotnine.com

Haluan antaa palkinnot seuraaville blogeille, joita luen aina innolla, ja joiden kirjoittavat vaikuttavat sympaattisilta tyypeiltä:

Miten niin liikaa?
Gently Out Of Time
Sonnela

Ihanaa viikonloppua kaikille!