sunnuntai 13. marraskuuta 2011

Hiushommia

Olen joskus maininnut ihailevani aitoja punapäitä ja heidän upean värisiä hiuksiaan. Mulla oli monta vuotta todella, todella tummanruskeat hiukset, mutta toissa kesänä vaalensin niitä melkoisesti, jolloin tukastani tuli oranssi. Olin pelännyt tätä vaihetta aivan kamalasti, mutta jostain syystä kävikin niin, että tykkäsin oranssista tukasta yllättävän paljon. Tästä alkaen olen itse koittanut saavuttaa luonnollista, reilusti punaiseen/oranssiin taittavaa ruskeaa tukkaa, onnistuen välillä paremmin, välillä huonommin. Tällä hetkellä punaista pigmenttiä löytyy tukasta harmillisen vähän ja väri on ehkä hippasen liian tumma, täytyisikin käydä taas kampaajalla tai work the magic kaupan väreillä.

Tässä kuva-aineistoa hiusteni eri vaiheista (erilaisia blondausasteita ei valitettavasti ole ikuistettuna). Jos hiusvärit ei kiinnosta, aina voi kiinnittää huomiota mun vakio valokuvailmeeseen, jonka otan about jokaiseen kuvaan jonka tajuan musta otettavan :D

Tällainen mulla oli monta vuotta.
Mutta about tällaisesta lähdin vaalentamaan.
Tähän päädyttiin.

Pakko vielä sanoa tosta mun vaalennusprosessista, että tein kaiken itse kaupan väreillä ja melko kärsimättömästi, eli juuri niinkuin ei saisi tehdä. Käytin lähinnä jotain vaaleinta platinablondisävyä mitä löysin, en koe värinpoistojen toimivan itselläni lainkaan. Värjäsin tukkaa ehkä viikon-kahden välein, ja tosiaan tuollaisesta lähes mustasta sai melkoisen vaalean oranssin oikeastaan aika helposti. En voi sanoa tukkani edes kärsineen kamalasti, mitä nyt takkuisuutta oli enemmän kuin ennen.

Nykyinen väri, aika mälsä mutta sopii mielestäni hyvin.
Tällä hetkellä tukkani on mielestäni polkka otsatukalla, ja olen kovin mieltynyt tähän malliin. Mulla menee aina ikuisuus kuivattaa tukkaa, ja polkan kanssa se aika on siedettävä verrattuna pitkiin hiuksiin. Oon nyt pari viime kertaa värjänny hiukseni L'oréalin Casting Crème Glossin sävyllä 832 Luonnonvaalea hunajakulta, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Haluaisin hiuksiin kuitenkin enemmän taittoa oranssiin, en kuitenkaan mitään kuparia, mitä kampaajat/hiusväripurnukat usein tarjoaa. Täydellisen sävyn etsintä siis jatkuu, mutta nyt ollaan jo hyvällä mallilla.

Kuva: lorealparis.fi.

Itse väristä täytyy vielä mainita, että tämä on oikein mainiota! Pakkauksesta riittää mun polkkapituiseen tukkaan yllin kyllin, mutta pitkähiuksisemmatkin kaverit vannoo tämän riittävän. Väri on ammoniakiton, eli tästä ei lähde sellainen kauhea haju niinkuin hiusväreistä yleensä. En itse tykkää käyttää kestovärejä, joten tämä kevytväri on ollut juuri sopiva tarkoituksiini. Maksoi Vapaa Valinnassa hieman alle 11 euroa.


Here's some images of me when I started bleaching my hair two summers ago. I started with a really dark brown that almost looks black, but the actual process I began when my hair was slighty lighter, but still a dark brown. The last picture with the orange hair is what I ended up with, and very surprisingly, I really liked the orange colour! Since then I've been trying to colour my hair so it would look naturally red or maybe more strawberry blondish, a mission that's so hard to accomplish! I've been dying my hair with L'oréal's Casting Crème Gloss in shade 832 Honey Blonde, which has been working okay, though I'd still like my hair to have more of a red/orange tint and be a tad lighter.