tiistai 4. syyskuuta 2012

Pelastus akneongelmiini

Olen tainnut aikaisemminkin mainita, että mulla ei tosiaan ole mikään maailman mallikelpoisin iho luonnostaan. Jos en käytä oikeita tuotteita, näyttää ihoni aika kamalalta. Eniten ihossani häiritsee finnit, mustapäiden kanssa olen aika sinut. Olen kuitenkin vihdoinkin löytänyt tuotteen, jolla ihoni pysyy inhimillisessä kunnossa!


Reviva Labsin Glycolic Acid Cream 5% on ollut minun tapauksessani paras ase aknea vastaan. Glykolihappovoide kuorii ihon pintaa kemiallisesti, eikä finnejä tai suurempia mustapäitä pääse syntymään kun tali ja bakteerit eivät jää kuolleen ihosolukon alle jumiin. Käytän itse voidetta yleensä joka ilta, joskus joka toinen tai jopa joka kolmas, mutta useimmiten kuitenkin päivittäin. Voidetta voisi kuukauden käytön jälkeen käyttää myös aamuisin, mutten ole itse kokenut sitä tarpeelliseksi. Voide saattaa hieman nipistellä levityksen jälkeen, mutta tunne menee nopeasti ohi joko odottamalla tai levittämällä toisen voiteen tämän päälle. Nipistely on voiteelle normaalia, joten tästä ei kannata huolestua.


Voidetta saa joko 5 tai 10 prosentin vahvuisena, itse olen käyttänyt miedompaa 5 prosentin vahvuutta. Voiteen hinta vaihtelee vahvuuden mukaan, 5 prosenttinen maksaa iHerbissa 18 dollaria ja 10 prosentin vahvuinen puolestaan hieman alle 21 dollaria. Olen tosiaan tilannut voiteen aina iHerbista, jonka palveluun olen ollut todella tyytyväinen.

Käyttöohje ja INCI niistä kiinnostuneille.
Tämä voide sopii mainiosti muuten myös ikääntyvälle iholle, jolle se itseasiassa on tarkoitettukin. Mm. äitini käyttää tätä tyytyväisenä. Olen myös käännyttänyt kavereita ja he puolestaan omia kavereitaan tai sukulaisiaan tämän voiteen pariin, on siis sopinut selkeästi usealle. Ainoa ihotyyppi, jolle en tätä suosittelisi, on kovin herkkä iho. Parhaiten toimii varmasti normaalilla, rasvaisella tai sekaiholla.

I'm in love with Reviva Labs Glycolic Acid Cream 5%! It's about the only thing that keeps my skin fairly clean of zits and black heads. It's quite cheap and the little jar lasts for months! The cream may sting a bit when you apply it, but it's totally normal and goes away when you put another cream on top of it (or just wait). I've always bought mine from iHerb.